Finale 2011 Producirani radovi Arhiva Finale 2012

 

 

 

 

Paula Miklošević-Muhr

TATA

Fotografije su nastale u saradnji sa mojim ocem, pažljivim “režiranjem” njegovih poza, konstruisanjem scenografija, te odabirom odeće i predmeta kojima on pridaje značaj kao znakovima sopstvenog identiteta i samopredstavljanja. Formalne i “žanrovske” odlike snimaka referiraju na modne fotografije, odnosno, na editorijale iz life-style časopisa. Moj otac pozira u svojoj omiljenoj odeći na različitim mestima u porodičnoj kući i njenom neposrednom okruženju. Pri tome zauzima poze koje predstavljaju svojevrsnu hibridnu sintezu njemu svojstvenih gestova i njegove interpretacije “manekenskog” držanja, pokušavajući da se uživi u različite uloge “idealnog” muškarca.

Značajno je, međutim, da moj otac pristaje da “igra” samo one uloge koje su bliske načinu na koji sebe inače doživljava i reprezentuje u društvenoj interakciji. Način na koji on pozira na snimcima rezultat je prenaglašavanja stereotipa već prisutnih u različitim medijski projektovanim matricama predstavljanja sa kojima se on u svakodnevnom životu identifikuje i koje teži da reprodukuje: uspešan biznismen,  afirmisani sportista, nepokolebivi optimista, neodoljivi zavodnik, dobrodržeći penzioner.


TITO-TATA

Rad je nastao poređenjem i uparivanjem pronađenih i prisvojenih fotografija Josipa Broza Tita, velikog idola moga oca, sa oficijelnim fotografijama moca oca koje su nastale tokom njegovih dugogodišnjih poslovnih aktivnosti kao generalnog direktora fabrike slatkiša „Pionir“.

Frapantne formalne sličnosti između fotografija moga oca i Tita, iako nisu nastale u istom periodu, svedoče o dominantnosti streotipa vezanih za način vizuelnog predstavljanja muškarca na vodećoj poziciji. Ne  samo da postoji sadržinska sličnost između događaja koje se beleže na fotografijama (uručivanje plaketa i nagrada, primanje delegacija, proslave, poslovni ručkovi i čestitanja), nego je način komponovanja snimaka, kao i način poziranja protagonista gotovo identičan.

Titove fotografije su preuzete sa interneta i iz različitih časopisa i publikacija, a snimci moga oca iz njegovog privatnog albuma. Izvor snimaka postaje ostaje vidljiv, čak dodatno naglašen njihovim uvećavanjem: u slučaju Titovih fotografija, pikseli ili štamparski raster, dok kod fotografija moga oca postaju očigledna oštećenja i ogrebotina nastale njihovom upotrebom.


ETAT NORMAL

Rad se bavi istraživanjem granica samopredstaljanja i preispitivanjem mogućnosti mapiranja tela u smislu sticanja znanja i formiranja jednoznačnog  detereminističkog diskursa o njemu.

Ubrzo nakon izuma fotografije, njene rane primene su, između ostalog, bile u medicini i fizionomskim eksperimentima (Dišen, šarko). Ove naučno-fotografske studije lica nisu imale formu klasičnog portreta, jer nisu bile estetske reprezentacije pojedinaca koje su isticale individualnost, nego su bile evidencije afekata i izvanrednih emocionalnih stanja. Njihov cilj je bio uspostavljanje normativmog sistema vidljivih simptoma, koji nedvosmisleno razdvaja normalna mentalna stanja od nenormalnih. Tako su lice i telo postali objekti normativnog medicinskog pogleda.

Razjapljena usta predstavljaju dominantni motiv mojih autoportreta, nastalih u momentima ekstaze kada nisam imala racionalnu kontrolu nad sobom. U vizuelnom kanonu istorije umetnosti, razjapljena usta se izjednačavaju sa gubitkom identiteta. Smatraju se opscenim, jer prikazuju ono što treba da ostane nevidljivo. Orgazmično lice podriva pokušaje normiranja, jer ostaje ambivaletno i nečitljivo.

Pored autoportreta u ekstatičnom stanju, rad čine režirane fotografije, koje direktno referiraju na Dišenove eksperimente sa električnim manipulacijama lica. Poput Dišenovih dioda, ruka moga partnera dodatno deformiše moje ekstatično lice u svojevrsnu dvostruku grimasu. Osim toga, prisvajam Dišenove snimke, kao i šarkoove medicinske fotografije histeričnih žena i lepim snimke mog ekstatičnog lica preko lica pacijentkinja, podrivajući prvobitnu normativnu funkciju fotografskog medija.


.


 

O meni

Rodjena 1977.g. u Subotici, živi u Berlinu.

OBRAZOVANJE

1998 – 2002_ Diplomirala fotografiju na Akademiji umetnosti BK u Beogradu
1999 – 2004_ Studije komparativne književnosti na Filološkom fakultetu u Beogradu
2003 – 06_     Magistrirala fotografiju na Fakultetu primenjenih umetnosti u Beogradu
2006 – 09_     Završila postmagistarske studije na Akademiji vizuelnih umetnosti u Lajpcigu, Nemačka

NAGRADE, REZIDENCIJE

2009_    - Rezidencija, CNA, Luksemburg
2008_    - Nominovana za izložbu godine u okviru Meseca fotografije u Ljubljani
2007_    - Prva nagrada Festivala fotografije u Lajpcigu
2007_    - Dobitnica nagrade za fotografiju "sittcomm.award 2007"
2007_    - Nominovana za "Ricardo Pezza European Photography Prize"
2004_    - Rezidencija u Baodo im Nil, Grac

SAMOSTALNE IZLOZBE (IZBOR)

2009_    ETAT NORMAL, Deliktessenhaus, Lajpcig
             HOT POINT (sa E. Bisagno), CNA, Luksemburg
2008_    GOLDEN BOYS, Kunstverein Lajpcig
             ON SHOW, Photon Gallery, Ljubljana
             IDENTITE(S), Lyon Septembre de la photographie 2008, Galerie Caroline Vachet (sa P. Blondeau)
2007_    TATA, Lumen Gallery, Budimpesta
             SERBIAN BEAUTY, HGB, Lajpcig
2006_    ABSENCE, MXEspai, Barselona
2005_    CASANOVA, Remont galerija, Beograd
             ABSENCE, SULUJ, Beograd
2004_    IDEAL PLACE, Balkan Fest/Totalkunst/The Forest, Edinburg
2003_    FETISH, SKC Galerija, Beograd
             FETISH, Vector Gallery, Jas, Rumunija
2002_    INTIMATE ALBUM, Artget galerija, Beograd

GRUPNE IZLOZBE (IZBOR)

2009_    INTERNATIONAL PHOTO FESTIVAL, Lodz Art Centre
             FUTURE TOGETHER NOW, Konfuzius Institut, Lajpcig
             TICKLE ATTACK, Galerie Nei Liicht, Luksemburg
             CHACUN SON HISTOIRE, Galerie Caroline Vachet, Lion
             EHRLICHE HAUT, Pasinger Fabrik, Minhen   
2008_    PHOTOMEETINGS LUXEMBOURG 2008
             WE’LL ALWAYS BE THERE FOR YOU, Kunsthaus Dresden
             TICKLE ATTACK, BACKLIGHT 08, TR1, Tampere, Finska, Fluss, Wolkersdorf, Austrija i Studio Marangoni,  Firenza
             RICCARDO PEZZA PHOTOGRAPHY PRIZE, Trienale di Milano
             ATHENS PHOTO FESTIVAL
             BIENNIAL OF PHOTOGRAPHY, Lijez, Belgija
             PORTRAITS OF WOMEN, Overbeck-Gesellschaft, Libek
2007_    F/STOP, 1st International Photography Festival, Lajpcig
             FESTIVAL VOIES OFF, Arl
             VIENNAFAIR, Bec
             NOS/ZTALGIA, Collegium Hungaricum, Berlin
             BALKAN ART WEEK, Westbourne Studios, London
             SO JUNG KOMMEN WIR NICHT MEHR ZUSAMMEN, Pasinger Fabrik, Minhen
2006_    EINE FRAGE (NACH) DER GESTE, Die Oper, Lajpcig
             ATTITUDE, Rdeca Galerija, Ljubljana
             EROSION, Klaipeda, Litvanija
2005_    NEUE FOTOGRAFIE AUS SERBIEN, Fotohof, Salcburg
             NE(A)T, Kogart House, Budimpesta
             YUGOLINE, ESC, Grac
             PHOTONIC MOMENTS, Photon Gallery, Ljubljana
2004_    CONTINENTAL BREAKFAST, Kulturni centar Beograda
             DANUBE STREAMING SHOW, quartier21, Museumsquartier, Bec
             FAMILY ALBUM, National Gallery, Tirana
             BELEF 04, Articulate
2003_    BALKANIZE IT!, Dom im Berg, Grac
             IDENTITY AND DIFFERENCE, Month of Photography, Bratislava
             CIVILIANS IN UNIFORM, Rex, Beograd

Radovi objavljeni u casopisima Remont magazin, Imago (Bratislava), Capricious (NY), Peeping Tom (Paris), Purple Journal (Paris) itd.

 

Web site

http://www.paulamuhr.de