Finale 2011 Producirani radovi Arhiva Finale 2012

 

 

 

 

Jelena Rubil

Ograničeni prostor – hepening / 2001

Pravljenje hramova u  svrhu večnog života predstavlja važno civilizacijsko i kulturno nasleđe.Težnja ka ostvarenju večnog života dovodi do razmišljanja o smrti kao osnovnoj instanci od koje kreće večnost. Da li pred sam trenutak smrti prođemo kroz slike svog dotadašnjeg života? Šta nastupa posle smrti? Šta ostaje posle nas? Jedan od prvih događaja posle smrti je ceremonija sahranjivanja.To obično priređuje naša rodbina ili prijatelji , koji su i za vreme života bili uz nas. Oni nam obezbeđuju hram za naš večni život. Bez obzira na bliskost ili ljubav, neki od njih nam tokom života nanose bol zbog  potrebe za očuvanjem sebe. Rad predstavlja građenje hrama gde je posetiocima-učesnicima dozvoljeno da, po sopstvenom izboru koriste ponuđene materijale za građenje. Vunu -  nit, kao osnovu za konstrukciju hrama i kao simbol  večnog traganja za početkom i krajem, i privatne fotografije kao simbol vizuelnog ukrašavanja hrama. Postavljanjem sopstvenog tela kao medij za rad, problematizujem odnos ljudi prema tuđem telu i životu. Da li neko učestvuje u hepeningu da bi pomogao umetniku da ostvari svoju zamisao i da mu pomogne da na bezbedan način prođe kroz određeno stanje, ili učestvuje u tome zbog potrebe za konzumiranjem umetnosti i zabave radi sopstvenog zadovoljstva?

 


Testiraj TV Test – interaktivna audio-video instalacija / 2007

Oživljavanje neživog, postavljanje određenih statičnih predmeta i pojava u novi kontekst - simulaciju ‘‘života‘‘, omogućavase drugačiji vid postojanja tih elemenata koji samostalno egzistiraju u promenjenom kontekstu.

90-ih  u Srbiji, posle završetka dnevnog programa, većina lokalnih TV stanica je emitovala TV test- koji predstavlja test ispravnosti slike i zvuka televizijskog signala (statične vertikalne linije u bojama i jednoličan ton). Usled svakodnevnog ‘’medijskog trovanja’’, pojavila se sumnja u TV test. Da li putem audio-video frekvencija ne prenosi neku poruku? TV test je postao “sumnjiv”. Da li verovati u njegovu svrhu? Prošlo je vreme “mračnih 90-ih”, TV stanice imaju noćni program i TV test se retko emituje. Potrebno je testiranje. Testiranjem TV testa svaki pojedinac stvara jedinstvenu audio-vizuelnu senzaciju. Pored ponuđenog testiranja omogućeno je aktivno stvaranje novog dela.Delo je trenutno i neponovljivo. Njegovo trajanje je određeno vremenom koje posetilac-aktivni stvaraoc provede  testirajući TV test.

 

 


TO SMO MI – hepening / 2009

Određeni fantazam, to jest konstrukcija koja nam omogućava da olakšamo put do zadovoljenja potrebe i želje, prestaje da bude privatna, lična i intimna i postaje dostupna javnosti. Promenom kretanja intimne fantazmatske scene u javnu, predstavlja se jedan deo puta za ostvarenje želje. Čitav proces nastajanja ljudskog roda se odvija radnjama ulaženja i izlaženja. Početak stvaranja novog života počinje izlaskom iz penisa, ulaskom u vaginu, a onda novo ljudsko biće postane izlaskom iz vagine ili stomaka. Bez obzira na način oplodnje, ove dve radnje su nezaobilazne. Taj proces se svakodnevno odvija na celoj planeti Zemlji i ne postoji parametar na osnovu koga se može utvrditi tačan broj ulaženja i izlaženja. Ambijent koji, uz kretanje posmatrača, artikulisano  akumulira postojanje života u procesu ostvarenja tog rada predstavlja simulaciju stvaranja ‘‘novog‘‘. I ulaskom i izlaskom iz prostora ostvarena je struktura dela.

 


 

O meni

Jelena  Rubil 

Rođena 26.09.1975.

Živi i radi u Beogradu.

Školovanje:

1997-1999 - pohađala studije Istorije Umetnosti na Filozofskom Fakultetu u Beogradu

1999-2004 – studirala slikarstvo u klasi profesora Vese Sovilja, u Banja Luci, BiH.

2005 - Diplomirala na Akademiji umetnosti , smer slikarstvo, Banja Luka, BiH.

2005 - Upisuje Interdisciplinarne magistarske studije na Univerzitetu umetnosti u Beogradu .

2007 – završava magistarske studije i trenutno radi na izradi magistarskog rada kod profesora Vladana Radovanovića na odseku za Višemedijsku umetnost na Interdisciplinarnim magistarskim studijama na Univerzitetu umetnosti u Beogradu .

Od maja 2007. član umetničke grupe DigitGroup.

2009 – postaje član ULUS-a, sekcija proširenih medija, i stiče status slobodne umetnice.

 

Učešće na izložbama:

2009 – Izložba radova novih članova ULUS-a,Umetnički paviljon ’’Cvijeta Zuzorić’’, Beograd

2007 – Pixxelpoint, BETA E , DigitGroup, Nova Gorica – Gorizia

         - Rad u selekciji, Prix Ars Electronica, CyberArts 2007, Interactive Art

         - Izložba u okviru Međunarodne konferencije "Obrazovanje, umetnost  i mediji u procesu evropskih integracija", Univerzitet umetnosti, Beograd

2006 – VIDEO MODUSI, Aprilski susreti , Studentski kulturni centar, Beograd

2005 -“Halo Bing,kako brat?’’, Umjetnička galerija BiH , Sarajevo

2004 - Kratka elektronska forma 5 , Rex ,Beograd

2003 - “Between” , Ars Aevi , Sarajevo               

Seminari i konferencije :

2007 - Učešće na  Međunarodnoj konferenciji ”Glas” sa temom ”Entropija  glasa kao pojave u digitalnoj kulturi”, Filološki fakultet, Beograd

2004 - De/konstrukcija spomenika (seminar), Centar za savremenu umjetnost, Sarajevo

 

                                                                                                               

 

 

Web site

http://